Welke workshops biedt Stidad aan

Workshops

Stidad biedt naast advies door onze professionals ook verschillende workshops aan. Onze adviseurs geven interactieve workshops over fondsenwerving of bedrijfsadministratie. Voor andere onderwerpen zoals vrijwilligersbeleid is maatwerk aan te raden. Voor vragen kunt u contact opnemen via info@stidad.nl of ons contactformulier.

Workshop Fondsenwerving

workshop fondsenwerving veenendaalWilt u helder krijgen wat er bij fondsenwerving komt kijken en weten of dit een geschikte manier is voor uw organisatie? Dan is de workshop fondsenwerving iets voor u.
U leert welke mogelijkheden er zijn om aan geld te komen: Een aanvraag indienen bij fondsen, bij uw gemeente, bij bedrijven (sponsoring) en eigen inkomsten (o.a. via internet).  Welke mogelijkheden passen het beste bij de eigen vereniging of organisatie? Hoe maakt u een duidelijke fondsaanvraag? De opbouw en indeling van een aanvraag wordt besproken en ook aan welke onderwerpen in de aanvraag aandacht moet worden besteed.  Aan het eind van de workshop heeft u genoeg praktische tips en weet u de valkuilen van het werven van fondsen te omzeilen.

Workshop Bedrijfsadministratie

Een praktische workshop waarin u de basis leert van het boekhouden.
U krijgt informatie over: hoe verwerk ik de financiële administratie van een vereniging of stichting, hoe ziet een balans eruit, hoe maak je een jaarrekening. Maar ook verantwoording afleggen aan leden (bij verenigingen), aan gemeente (bij subsidieverantwoording), of een kascommissie. U krijgt algemene informatie over ledenadministratieprogramma’s en boekhoudprogramma’s. Aan het eind van de workshop bent u bekend met de basis van een goede financiële administratie.